اقتباس:
Fisker's premium hybrid sports sedan finally has a name: Karma. It is particularly apt since the coach builder's aim is to give customers a luxury sports sedan about which they can feel proud for what it does, or doesn't do, to the environment. The Karma is powered by what's being called Q-DRIVE, a system developed by Quantum Technologies that combines a four-cylinder engine sending power to a generator to propel the four-door sedan. Fisker claims that the Karma can run from zero to sixty in 5.8 seconds and reach a top speed of 125 mph.
There are two different modes available to drivers; the first, dubbed "Stealth Drive" is a pure electric mode which should allow the Karma to run off the lithium ion battery pack for 50 miles before the engine kicks into boost the juice. The second, a sports mode, integrates the four-banger for peak performance and, according to Fisker, makes the Karma sound like a combination of a jet fighter and an F1 car. The batteries themselves are placed smack dab in the middle of the vehicle, which lowers the car's center of gravity and improves weight distribution. Of course, the Karma is a luxury vehicle at heart and will include a navigation system and DVD player with headrest-mounted displays.
As for the design, it's unique and we're totally crushing on it. It's like a Maserati Quattroporte with more curves and character. Make no mistake, if you eventually own one you'll never see another on the road. If you're interested, however, you'll have to wait until late 2009 to take delivery, although we're certain Fisker wouldn't mind accepting a deposit before then. The first batch of 99 will be signed by the designer, Henrik Fisker, and coated in the same color as above. Price? $80,000.
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x850 وحجمها 335 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x850 وحجمها 238 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x850 وحجمها 281 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x853 وحجمها 224 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x853 وحجمها 194 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x853 وحجمها 178 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x853 وحجمها 210 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x853 وحجمها 237 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x618 وحجمها 681 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x747 وحجمها 905 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1024x768 وحجمها 210 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1024x768 وحجمها 292 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x961 وحجمها 694 كيلو بايت .
Fisker's premium hybrid sports sedan finally has a name: Karma. It is particularly apt since the coach builder's aim is to give customers a luxury sports sedan about which they can feel proud for what it does, or doesn't do, to the environment. The Karma is powered by what's being called Q-DRIVE, a system developed by Quantum Technologies that combines a four-cylinder engine sending power to a generator to propel the four-door sedan. Fisker claims that the Karma can run from zero to sixty in 5.8 seconds and reach a top speed of 125 mph.
There are two different modes available to drivers; the first, dubbed "Stealth Drive" is a pure electric mode which should allow the Karma to run off the lithium ion battery pack for 50 miles before the engine kicks into boost the juice. The second, a sports mode, integrates the four-banger for peak performance and, according to Fisker, makes the Karma sound like a combination of a jet fighter and an F1 car. The batteries themselves are placed smack dab in the middle of the vehicle, which lowers the car's center of gravity and improves weight distribution. Of course, the Karma is a luxury vehicle at heart and will include a navigation system and DVD player with headrest-mounted displays.
As for the design, it's unique and we're totally crushing on it. It's like a Maserati Quattroporte with more curves and character. Make no mistake, if you eventually own one you'll never see another on the road. If you're interested, however, you'll have to wait until late 2009 to take delivery, although we're certain Fisker wouldn't mind accepting a deposit before then. The first batch of 99 will be signed by the designer, Henrik Fisker, and coated in the same color as above. Price? $80,000.
ببلاش 80 الف دولار بس ؟؟
غير انه اول 99 نسخه بتكون موقعه من هنيريك فايسكر شخصيا
غير انه اول 99 نسخه بتكون موقعه من هنيريك فايسكر شخصيا
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x850 وحجمها 335 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x850 وحجمها 238 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x850 وحجمها 281 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x853 وحجمها 224 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x853 وحجمها 194 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x853 وحجمها 178 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x853 وحجمها 210 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x853 وحجمها 237 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x618 وحجمها 681 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x747 وحجمها 905 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1024x768 وحجمها 210 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1024x768 وحجمها 292 كيلو بايت .
إضغط على الصورة لتكبيرها ... أبعاد الصورة الأصلية 1280x961 وحجمها 694 كيلو بايت .